les nostres cantates

les cantates compostes pels nens i nenes de l'escola

una experiència de creació col·lectiva

on/off
  • YOUTUBE.png
  • SoundCloud - Black Circle
  • issuu.png

PER QUÈ

El curs 1991-92 vam iniciar un projecte de creació col·lectiva que ha anat creixent al llarg de més de dues dècades: la composició, a les aules de llenguatge, entre tots els nens i nenes de l'escola d'entre 4 i 12 anys, d'una cantata basada en un conte de qualsevol època, ja sigui popular o d'autor.

La motivació per endegar aquest projecte va néixer a partir d'un dels temes que com a mestres de música més ens ha preocupat al llarg d’aquests anys: el desenvolupament de la imaginació musical en els infants, o dit d’una altra manera, la seva implicació personal en la comprensió de la música.

Atès que el fet creatiu està vinculat a l’experiència vital i que el fet musical és eminentment abstracte, és més assequible dirigir aquest procés creatiu partint de referents concrets.

Aquesta experiència col·lectiva, incentiva la imaginació dels nens i nenes, contribueix a la comprensió del llenguatge de la música i alhora aporta valors identitaris i contribueix a la socialització dels alumnes i a la seva integració en la dinàmica de l'escola.

COM HO FEM?

Una vegada per curs concretem aquest procés de forma col·lectiva, amb el pretext d’un conte seqüenciat prèviament en tantes parts com grups de llenguatge hi ha a l’escola d'entre els 4 i els 12 anys.

Cada grup construeix amb la guia del mestre, primer la lletra i finalment la música que se’n desprèn, segons la mètrica, l’accentuació i el caràcter implícit en el text. El resultat final és un conte que ells han il·lustrat musicalment en forma de petita cantata.

Nosaltres, mestres i col·laboradors, ens posem al servei de la seva música procurant no restar-li l’espontaneïtat i la senzillesa que li confereixen valor; en una primera etapa conduïm el seu treball i posteriorment el vestim amb els arranjaments musicals que li donaran la personalitat final en el moment de la seva presentació en públic.

Totes les cantates s’estrenen el segon trimestre del següent curs, amb arranjaments per a piano i interpretada per tots els grups de cant coral de l’escola amb la col.laboració d’un actor/actriu

QUINES?

91-92  tema lliure

92-93  tema lliure