SUZUKI per a violoncel

El Mètode Suzuki es basa en la filosofia i mètodes d’ensenyament desenvolupats per Shinichi Suzuki, violinista i pedagog japonès.

"L’ensenyament de la música no és el meu propòsit principal.

Desitjo formar a bons ciutadans, éssers humans nobles.

Si un nen escolta bona música des del dia del seu naixement,

i aprèn a tocar-la ell mateix, desenvolupa la seva sensibilitat,

disciplina i paciència.

Adquireix un cor bonic".

S. Suzuki

METODOLOGIA I PRINCIPIS BÀSICS

El Mètode Suzuki va ser desenvolupat pel violinista i pedagog japonès Shinichi Suzuki, basat en la idea que l'aprenentatge d'un instrument pot ser molt similar a com aprenem la llengua materna, és a dir, a través de l'escolta, la imitació, la repetició i el joc. En un ambient propici per l'estudi que promogui el respecte i els bons hàbits, els estudiants aprendran no només a tocar un instrument, també desenvoluparan l'oïda, el sistema psicomotriu, milloraran la memòria i la capacitat de concentració, a més a més d'augmentar l'autoestima.

El pla d'estudis consisteix en una classe individual setmanal i una de grup o bé quinzenal o bé mensual. Els pares o mares han d'assistir a les classes amb la idea que aquests puguin ajudar als seus fills/es i fer-se responsables del treball a casa. L'edat recomanada per començar és a partir dels 3 anys, tanmateix l'escola ofereix poder iniciar-s'hi fins als 6 anys. La metodologia Suzuki no exclou a cap alumne, ja que es basa en la capacitat d'aprendre de tots els nens, respectant en tot moment el ritme de cadascun.

Per Suzuki, l'esforç i l'actitud és el més important a l'hora de tocar davant dels altres.

Per això, des del primer moment els nens tenen l'oportunitat de tocar en concerts i compartir la música amb el públic.

"Tots els nens tenen talent.

El talent no és quelcom innat ni heretat, sinó après i adquirit del entorn.

Quan diem que els nens tenen habilitat innata sovint aquests nens han estat educats ja fins l'edat dels 5 o 6 anys.

Quan es contempla un nadó, ningú pot dir: "aquest nen serà un músic de talent". Tots els nens educats de la manera correcta adquiriran un nivell alt educatiu però per aconseguir això s’ha de començar des del mateix dia del seu naixement."

PER SABER-NE MÉS:

Associació Catalana del Mètode Suzuki >>