cant coral

La cançó és una de les formes més naturals i plaents d’introduir i sensibilitzar l’infant amb la música. El descobriment de la pròpia veu com a instrument melòdic i alhora rítmic fa que molts aspectes musicals i de coordinació corporal i mental s’assoleixin de forma natural, atès que cantar és un fet popular i cultural comú.

El tractament de la cançó i de la veu en si, canvia segons l’edat, la formació i les possibilitats de cada grup.

El Cant Coral és una matèria que queda integrada dins del Llenguatge Musical i que es desenvolupa durant l’etapa del Nivell Elemental. És a dir,d’entre els 7 i 12 anys d’edat dels nostres alumnes.

El repertori sol ser pouplar i/o d’autor i conforme avancen els cursos augmenta la seva dificultat tècnica e interpretativa.

Els primers dos cursos, que corresponen als d’Iniciació de Llenguatge, les cançons es basen majoritàriament en melodies senzilles i de tessitura reduida i amb figures rítmiques pròpies del programa de Llenguatge. La finalitat d’aquests primers cursos és que comencin a familiaritzar-se amb el cant col.lectiu i desenvolupar la memòria musical a través del text i la melodia.

Al llarg dels quatre cursos següents, corresponents als quatre de Nivell Elemental, els alumnes inicien un repertori més exigent pel que fa als recursos tècnics d’emissió de la veu i la seva amplitud de registre així com aspectes estilístics i de correcta interpretació. Pren importància i consciència la posició del cos i l’actitud corporal per cantar i s’incorpora al repertori peces de dues o més veus que possibiliten la polifonia.

Els diversos grups de Cant Coral de l’escola són els intèrprets cada any en l'estrena de la Cantata composta a les aules de llenguatge per l'alumnat de l'escola

• YOUTUBE.png
  • issuu.png
  • SoundCloud - Black Circle

REEDUCACIÓ VOCAL

Per a alumnes amb disfonies.

Una sessió setmanal de 40 min. individuals